راهنمای خرید لوازم خانگی

تفاوت غذاساز با خردکن چیست؟ کدام یک بهتر است؟

غذاساز و خردکن

این روزها به‌ قدری تنوع لوازم برقی آشپزخانه زیاد شده است که شاید برخی از شما با تفاوت ها و کارایی برخی از این وسایل آشنایی نداشته باشید. به عنوان مثال تفاوت غذاساز با خردکن را ندانید و در هنگام خرید گیج شوید. این دو محصول اگرچه شباهت های زیادی با هم دارند، اما از نظر کارایی با هم متفاوت هستند؛ به طوری که اگر زیاد آشپزی می کنید، شاید بخواهید علاوه بر غذاساز دنبال بهترین مدل خردکن پارس خزر یا برخی از برندهای معتبر دیگر بگردید.

خردکن چیست و چه کاربردی دارد؟

حردکن

 خردکن یک وسیله برقی است که می تواند کار تهیه غذا را برای شما آسان تر کند. به عنوان مثال اگر می خواهید مواد غذایی را به قطعات کوچکتر تقسیم کنید، خردکن برقی همان وسیله ای است که به آن احتیاج پیدا خواهید کرد. تهیه سالاد، خرد کردن پیاز، مخلوط کردن میوه ها، تهیه اسموتی و… از جمله کاربردهای خردکن ها هستند. این وسیله برقی می تواند مواد غذایی را خرد، نرم یا له کند.
خردکن ها از یک محفظه پلاستیکی یا شیشه ای، یک یا چند تیغه فلزی برای خرد کردن مواد غذایی و یک درپوش که موتور دستگاه در آن قرار دارد ساخته شده اند و معمولا ابعاد کوچکتری نسبت به غذاسازها دارند. خرید این وسیله برقی برای همه افرادی که می خواهند سریعتر آشپزی کنند، ضروری به نظر می رسد؛ زیرا به کمک این وسیله برقی می توان تا حدود زیادی در وقت صرفه جویی کنید. اگر قصد خرید این وسیله را دارید، خرد كن پارس خزر مدل CP-802P یکی از پیشنهادات ما به شما است.

کاربرد غذاساز چیست؟
غذاساز

غذاساز یک وسیله برقی چند منظوره و بسیار کاربردی است. این وسیله برقی می تواند شما را از سایر وسایل برقی آشپزخانه بی نیاز کند. اولین تفاوت غذاساز با خردکن کارایی بسیار زیاد این دستگاه است. شما با خرید یک غذاساز چندکاره می توانید مواد غذایی مختلف را رنده، پوره یا مخلوط کنید. با خرید این وسیله کاربردی دیگر نیازی به خرید مخلوط کن، خردکن، رنده برقی و همزن جداگانه ندارید. البته که غذاسازها انواع مختلفی دارند. برخی از ‌آنها لوازم جانبی بسیار زیادی دارند و کار سایر لوازم برقی آشپزخانه را انجام می دهند.
برخی دیگر هم فقط لوازم جانبی ضروری را دارند و شما می توانید از آنها برای انجام کارهای محدودتری استفاده کنید. در هر صورت غذاسازها نسبت به خردکن ها پیچیده تر هستند و کارهای بیشتری را انجام می دهند. این وسیله برقی از یک یا چندین محفظه پلاستیکی یا شیشه ای مختلف و چندین تیغه فلزی تشکیل شده است که همه آنها بر روی یک پایه قرار می گیرند. در ضمن بخش های مختلف غذاساز هم مانند خردکن قابل شستشو هستند. اگر دنبال یک غذاساز خوب می گردید، می توانید غذاساز پارس خزر مدل پروکیت را انتخاب کنید.

غذاساز بخریم یا خردکن؟

وجود کدام وسیله برقی در آشپزخانه ضروری تر است. اینکه شما در حین آشپزی به کدام وسیله برقی بیشتر از بقیه احتیاج پیدا می کنید به نحوه آشپزی و نوع غذاهایی که می پزید، بستگی دارد. البته اگر برای تهیه جهیزیه به فکر خرید خردکن و غذاساز هستید و محدودیت مالی ندارید؛ ما خرید هر دو را به شما پیشنهاد می‌ کنیم. هر کدام از این وسایل کاربردی هستند و می توانند به شما در تهیه غذا کمک کنند. با این حال اگر محدودیت مالی دارید یا به فکر خرید یک دستگاه چندمنظوره هستید؛ خرید غذاساز گزینه بهتری است. برای اینکه به جمع بندی بهتری برای خرید غذاساز یا خردکن برسید؛ ما این دو دستگاه را از جنبه های مختلفی با هم مقایسه کرده ایم.

قدرت موتور غذاسازها بیشتر است.

حردکن پارس خزر

این دو دستگاه برقی شباهت های زیادی از نظر کارایی به یکدیگر دارند؛ با این حال تفاوت غذاساز با خردکن در یک یا دو مورد خلاصه نمی شود. اولین تفاوت این دستگاه در میزان قدرت موتور است. معمولا غذاسازها نسبت به خردکن ‌ها موتور قوی ‌تری دارند. دلیل این مسئله هم امکان انجام کارهای مختلف با غذاساز است. در واقع موتوری برای ساخت غذاسازها مورد استفاده قرار می گیرد که بتواند قدرت لازم برای مخلوط کردن، خرد کردن و پوره کردن مواد غذایی را تأمین کند. اگرچه قدرت موتور دستگاه خردکن هم با توجه به کارایی اش بسیار خوب است و می تواند انتظارات شما را برآورده کند.

خردکن ها ارزان تر هستند.

معمولا خردکن ها قیمت پایین تری نسبت به دستگاه های غذاساز دارند. البته که برند سازنده نقش مهمی را در قیمت گذاری این دو محصول ایفا می کند. به عنوان مثال قیمت یک خردکن از برندهای خارجی معروف ممکن است بسیار بیشتر از یک غذاساز معمولی از برندهای ایرانی باشد. علاوه بر این تعداد اقلام و لوازم جانبی غذاسازها هم در قیمت گذاری این محصول موثر هستند. به عنوان مثال غذاسازهایی با تعداد تیغه ها و محفظه های بیشتر بسیار گرانتر از غذاسازهای معمولی هستند.

غذاسازها اقلام کاربردی بیشتری دارند

مهم ترین تفاوت غذاساز با خردکن که بیشتر از بقیه به چشم خریداران می آید، تعداد زیاد اقلام و لوازم جانبی دستگاه های غذاساز است. به عنوان مثال بسیاری از غذاسازها تعداد مختلفی تیغه با ابعاد مختلف برای هم زدن، مخلوط کردن یا خرد کردن دارند. همچنین بسیاری از ‌آنها چندین محفظه مختلف دارند تا شما بتوانید از آنها برای انجام کارهای مختلفی مانند گرفتن آبمیوه، هم زدن یا پوره کردن مواد غذایی استفاده کنید. شما با خرید غذاساز یک دستگاه همه کاره در اختیار دارید. خردکن ها از این نظر دستگاه های ساده تری هستند و فقط از یک محفظه و یک یا چند تیغه مختلف تشکیل شده اند.

نکات مهم درباره خرید خردکن و غذاساز

اگر قصد خرید خردکن یا غذاساز را دارید، به نکات زیر توجه کنید.

• خردکن یا غذاسازی با توان موتور بالاتر را بخرید. دستگاه های برقی با توان موتور بیشتر، سرعت و قدرت بالاتری دارند.
• به جنس محفظه خردکن و غذاساز توجه کنید. محفظه های شیشه ای وزن بیشتری دارند و معمولا شستشوی آنها دشوارتر است. محفظه های پلاستیکی نمی شکنند و بسیار سبکتر هستند.
• ظرفیت دستگاه اهمیت زیادی دارد. اگر برای تعداد افراد کمتری آشپزی می کنید و خانواده کم جمعیتی دارید؛ خرید یک خردکن یا غذاساز با ظرفیت کمتر برای شما کاربردی تر خواهد بود.
• خرید دستگاه هایی که قابلیت جداسازی دارند را در اولویت قرار دهید. این قابلیت به شما کمک می کند که بخش های مختلف دستگاه را راحت تر بشویید؛ بدون اینکه نگران آسیب دیدن موتور باشید.
• خردکن ها و غذاسازهایی با برندهای معتبر را بخرید. وسایل برقی بی کیفیت خیلی زود خراب می شوند یا از کار می افتند بنابراین خرید یک دستگاه برقی آشپزخانه باکیفیت در بلندمدت از نظر اقتصادی هم برای شما به صرفه تر خواهد بود. زیرا دیگر بابت تعمیر یا تعویض دستگاه هزینه نخواهید کرد.
• در هنگام خرید به گارانتی و خدمات پس از فروش هم توجه کنید. بسیاری از برندهای معروف و معتبر محصولات خود را با ضمانت نامه می فروشند.

تفاوت غذاساز با خردکن در یک نگاه

غذاساز و خردکن هر دو جزو وسایل برقی پراستفاده در آشپزخانه هستند. این دو دستگاه تفاوت های زیادی با هم دارند. مهم ترین تفاوت غذاساز با خردکن در کارایی این دو دستگاه است غذاسازها کارهای مختلفی انجام می دهند و قیمت بیشتری دارند. از طرفی میزان قدرت موتور و قیمت آنها نسبت به خردکن ها بیشتر است. یک غذاساز می تواند کار یک خردکن را هم انجام دهد، ولی خردکن قابلیت های محدودتری دارد. برای خرید خردکن یا غذاساز می توانید سرای بلور را انتخاب کنید و این محصولات را با کیفیت بالا و گارانتی معتبر از این مجموعه تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *